Rutine somn copii

Este posibilă menținerea unei rutine de somn a copiilor în izolare?

Situația complicată a ultimelor săptămâni a produs în multe familii o abatere de la rutinele zilnice ale copiilor, iar orarele de masă și somn au avut și ele de suferit.

Cu siguranță, toți știm că o rutină de somn aleatorie poate determina iritabilitate și poate genera hiperactivitate în dispoziția unui copil, ceea ce poate complica și mai mult situația.

Nu e ușor, mai ales dacă nu aveți norocul unei curți generoase.

Revenim asupra câtorva idei care ar putea ajuta la reglarea rutinei de somn, pe care le puteți alătura celorlalte propuneri de a petrece timpul cu copiii în izolare, disponibile online.

Mișcare, mișcare, mișcare. Activitatea fizică este cel mai important lucru pentru un copil care deja stă în casă de câteva săptămâni. Dar cum să ne mișcăm când toți trebuie să stăm cât mai mult în casă? Puteți încerca să începeți ziua cu un dans, un antrenament pentru copii de pe YouTube sau site-urile de specialitate, sau, pentru cei mai norocoși, puteți inventa jocuri noi în curtea sau grădina proprie. Exercițiile fizice ajută la menținerea funcționării corecte a ceasului biologic intern, responsabil și de ritmul veghe-somn.

Intervalul de 15 minute

Copilul dumneavoastră a cam pierdut ora normală de somn și vă îngrijorează ora târzie la care se culcă?

În perioada de izolare, pentru mulți dintre noi a fost ușor să ne pierdem programul normal și să mergem la culcare mai târziu decât de obicei. Deși este o provocare să ne menținem rutinele, e important să conștientizăm importanța lor în susținerea ceasului biologic intern.

Puteți ajuta copilul să revină treptat la ora normală de somn prin mutarea zilnică a orei de culcare cu 15 minute mai devreme. Cum weekend-urile nu mai sunt diferite de zilele săptămânii, încercați acum ca ora de trezire și culcare să arate la fel în fiecare zi.

Închideți ecranele

Pare că regulile de stat la ecrane au zburat pe fereastră? Știm cât de tentant este să oferim zilele acestea mai multe oportunități digitale pentru a mai alunga din plictiseală, dar o singură regulă este de aur: oprirea tuturor ecranelor digitale (TV, telefon, tabletă) cu cel puțin o oră înainte de momentul culcării.

Lumina albastră emanată de ecrane poate să creeze confuzie centrilor din creier, care o percep ca pe o lumină naturală din timpul zilei și îl “păcălesc” pe acesta să rămână treaz.

Alimentația contează

Pentru un somn odihnitor alimentele înalt procesate și cu conținut de cafeină trebuie evitate și programul de mese trebuie menținut regulat. Este recomandată evitarea cafeinei din anumite sucuri sau dulciuri, cu aproximativ 6 ore înainte de culcare (valabil și pentru părinți), precum și a meselor extrem de bogate, deoarece aceste obiceiuri pot menține un tipar de somn nesănătos în viața copiilor.

Spațiul de liniște

Pentru a marca trecerea de la activitățile zilei la cele de seară, copiii au nevoie de un timp “tampon” pentru a se relaxa și a se pregăti de culcare. Puteți să-i ajutați creând o rutină de pregătire așa cum își dorește copilul (cititul poveștilor sau pregătirea zonei de culcare).

Rămâneți fermi și pregătiți

Uneori, copiii folosesc tot felul de tehnici pentru a amâna culcarea. Așa că, fiți pregătiți cu un pahar cu apă lângă pat, cu cartea preferată pe noptieră și poate chiar cu o mică gustare sănătoasă și ușoară, la nevoie. Asigurați-vă și că mersul la baie a fost efectuat înainte de așezarea în pat, pentru a nu fi nevoiți să reluați toată rutina.


www.brit.co/bedtime-routine/